Service en Garantie

Vragen over terugbetalingen

Heb je een creditfactuur ontvangen en heb je daar vragen over dan vind je hier enkele antwoorden.

 

Creditfacturen worden doorgaans binnen 14 dagen uitbetaald, wij doen altijd ons uiterste best dit sneller te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat het soms wat langer duurt. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • Er is iets misgegaan met de overboeking/ terugboeking
  • betaald met pay in 3 of Spray pay dan kan de verwerking soms wat langer duren
  • Fout aan onze kant

We proberen dit natuurlijk ten alle tijden te voorkomen.

Heb je nog vragen stel ze dan via mail : administratie@kijoo.nl

 

Garantie uitbreiding via Simplesurance

Wat is de garantie op mijn aankoop?

Uiteraard heeft u altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. De standaard garantie verschilt per merk. Op uw factuur vindt u de geldende garantietermijn waarbij de op de factuur vermelde dagtekening als ingangsdatum geldt voor de fabrieksgarantie.

Vragen over de garantieverlenging aangebonden door Kijoo?

De garantieverlenging voor uw televisie wordt aangeboden door Simplesurance i.s.m. Allianz. Voor specifieke vragen kunt u altijd direct contact opnemen met Simplesurance van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 – 18:00 op: 0800 – 400 4008 (gratis). Voor meer informatie kunt u terecht op https://www.Simplesurance.nl

Hoe kan ik extra garantie afsluiten voor mijn aankoop?

Tijdens het bestellen van uw televisie krijgt u automatisch een passende garantieverlenging aangeboden. U kunt hierin kiezen of u een 1, 2 of 3-jarige garantieverlenging hierbij wilt afsluiten.

Wat wordt precies gedekt door de garantieverlenging?

Met de Garantieverlenging van Simplesurance bent u na afloop van de normale fabrieksgarantie gedekt tegen schade aan uw apparaat door materiaal- & constructiefouten en ook door fabricage- & montagefouten. De schadeafwikkeling vindt plaats via Simplesurance zonder eigen risico.

Zie voor een volledig dekkingsoverzicht de polisvoorwaarden of de productinformatie.

Wat is de looptijd van de Simplesurance garantieverlenging?

U kunt kiezen uit een 1, 2 of 3-jarige garantieverlenging.

Wat te doen in geval van een defect of storing?

Bij een defect aan uw televisie kunt u 24/7 online op https://www.Simplesurance.nl/claims uw schadeclaim melden. Bij vragen kunt u eenvoudig contact opnemen met Simplesurance. Dit kan telefonisch op het gratis 0800 – 400 4008 nummer of via email support@Simplesurance.nl

 

Retourneren – Herroepingsrecht

 

Bij KiJoo kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren na het afhalen of na de aflevering van de door u bestelde artikelen. Neem voor retournering telefonisch of via email contact op met KiJoo. De contactgegevens vindt u op de factuur of op onze website. Het product dient u dan retour te sturen binnen 14 dagen na de melding. Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de klant. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of verbruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden en het juiste product heeft ontvangen. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikt maakt zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking aan KiJoo retourneren, conform de door KiJoo verstrekte redelijke en duidelijke instructies. U krijgt het volledige bedrag exclusief de kosten voor het retour zenden uiterlijk binnen 14 werkdagen retour.

Indien u het product wenst te retourneren is het van belang om de volgende voorwaarden daarbij in acht te nemen:

  • U mag het product beoordelen zoals u dat ook in de winkel zou doen;
  • U mag het product niet intensief (6 of meer uren) in gebruik nemen;
  • U mag espresso-apparaten en airconditioners uitpakken en bekijken, maar niet daadwerkelijk gebruiken.
  • U dient het product in de originele (onbeschadigde) verpakking, inclusief alle accessoires, terug te sturen. Let op: gebruik geen duc tape op de doos, maar enkel transparante tape.
  • Indien aan een of meerdere voorwaarden niet wordt voldaan kan KiJoo een waardevermindering van minimaal 15% toepassen op het door u betaalde aankoopbedrag.

Nieuw KiJoo stekkerservice!

Uw nieuwe TV word bij bezorging door onze vervoerder bij aflevering uitgepakt en word even aangesloten om u te laten zien dat de TV in 100% goede staat bij u is bezorgd. Mocht u geen gebruik maken van deze extra service en u laat onze vervoerder het toestel niet uitpakken en aanzetten zodat u ziet dat alles in orde is dan ligt het risico als het toestel niet in orde is geheel bij u.

Voorzorgsmaatregelen

Voorzorgsmaatregelen uitpakken pakket:

*In de afkoelingsperiode van 14 dagen kunt u alleen het artikel op “zicht” controleren. Dat wil zeggen dat u het kunt vergelijken met hetgeen wat u op de site heeft gezien. U kunt het product maximaal 4 uur gebruiken en mag deze niet alvast bevestigen aan de muur. Indien langer gebruikt of beschadigt wordt een vergoeding in rekening gebracht van minimaal 20 procent.

*Voordat u het pakket opent, bekijk eerst de opening/verpakkingsinstructies( indien u het pakket opent kan het zijn dat u bepaalde rechten in verband met retour verliest) Pak daarom alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure, eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zie de instructies hieronder.

Tips voor het goed openen en sluiten van uw verpakking:

Mocht u het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuw staat te leveren. Uit voorzorg geven wij u de volgende tips mee:

·  Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare doppen, zoals bij televisies, in dit geval verwijdert u deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.

·  U dient het plakband voorzichtig in de naden open te snijden (niet eraf scheuren, dit zal uw doos beschadigen). De verpakkingsmaterialen in de doos dienen ook voorzichtig geopend te worden en onbeschadigd zover mogelijk.

Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal.

Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen Duc tape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is. Plak de doos niet dicht wanneer u met de doos naar de winkel komt.

Wat te doen bij retour verzenden

Om uw product aan te melden voor retourneren dient u het contactformulier in te vullen op onze website of een e-mail te sturen. Zodra de aanvraag is afgerond zal de klantenservice van KiJoo u binnen 2 werkdagen instructies toezenden om het product op te sturen. De kosten voor het retour zenden zijn voor de consument.

Indien u wenst zelf niet zorg te dragen voor het retourneren van uw bestelling kunt u dit ook door KiJoo laten doen. U dient voor een ophaalafspraak telefonisch of per email contact op te nemen met KiJoo. Kosten voor het ophalen van het product zijn voor rekening van de klant en zullen tijdens het telefonisch contact of per email gemeld worden.

Aansprakelijkheid bij retourzending

U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport als u het product zelf retourneert. Wij adviseren daarom dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakket aan ons retourneert. Bij alle bestellingen welke worden geretourneerd voor creditering of omruiling draagt u zelf de kosten voor de retourzending. Indien u kiest dat de producten worden afgehaald door KiJoo dan zal het produkt bij binnenkomst in ons magazijn worden gecontroleerd en is alles in orde dan zal de creditfactuur aan u worden verzonden en zal het creditbedrag binnen 14 dagen worden teruggeboekt op uw rekening.Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden aangenomen maar doorbelast aan de consument. Bij beschadiging in omstandigheden van het product bij het retour zenden door de consument zelf zullen wij u kosten in rekening brengen.

Uitleg Herroepingsrecht

Tijdens de bedenktijd van 14 dagen heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het geleverde ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat ook in de winkel zou mogen. Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te behouden, mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken en moet u deze weer inpakken zoals u het product heeft gekregen. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.

Praktijkvoorbeeld:

Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we je hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht. Je koopt een televisie via de website van KiJoo.nl. Nadat je er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit je dat deze televisie niet voldoet aan jouw verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?

Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.

Je koopt een televisie en binnen 1 uur besluit je dat deze televisie niet voldoet aan de verwachtingen. Mag je deze tv retourneren?

Dat mag, omdat de tv minimaal is gebruikt en daardoor maximaal 4 branduren heeft, mag deze geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons te achter halen.

Wat mag dan wel en niet?

De consument mag de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij “op zicht” controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder “onnodig gebruik”. Daarmee is het recht op retour vervallen. Wij hanteren een maximale speelduur van 4 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 4 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren of op de voet monteren valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan. Wij vragen u ervoor zorg te dragen dat het product zo snel mogelijk bij ons aangeboden wordt. Zendingen die later dan 14 dagen worden aangeboden, kunnen wij helaas niet accepteren. Pak alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure , eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Restitutiebedrag

KiJoo controleert ieder retour gezonden product bij binnenkomst op schade, defect en/of verpakking. Naar aanleiding van de staat van het geretourneerde product wordt bepaald welk bedrag aan de koper wordt terugbetaald. Is deze compleet en onbeschadigd, dan stort KiJoo het bedrag dat op de factuur vermeld staat binnen 14 dagen na ontbinding terug op het opgegeven rekeningnummer. Bij een kapot of incompleet product zijn wij genoodzaakt een schadebedrag in rekening te brengen.

Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen, dan is de koper als afzender van het pakket aansprakelijk. Zorg er dus altijd voor dat het pakket met Handtekening voor Ontvangst (HVA) aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen ons, de klant en de vervoerder. Het retour sturen van een product en/of bestelling kan uitsluitend naar ons adres in Veghel zoals dat op de factuur vermeld staat.

Wanneer je het product in de winkel hebt afgehaald

Bij het fysiek afhalen in onze winkel gelden bovenstaande regels officieel niet. Wij zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of het geld terug te geven indien je niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruilservice ingesteld, onder dezelfde voorwaarden van het herroepingsrecht.

Waarom zijn we zo streng met de regels

Wij verkopen onze producten tegen een zo’n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland profiteren van de laagst mogelijke prijs voor electronics. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van een normale winkel. Een normale winkel kan het teruggebrachte artikel tegen hoge korting alsnog verkopen. Onze marges zijn zo klein dat dit helaas niet mogelijk is. Vandaar dat wij zeer streng moeten zijn met deze policy.

Garantie en Klachtenprocedure 

Garantie

Natuurlijk heeft u ook bij KiJoo altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. De standaard garantie verschilt wel per merk. Op de factuur vindt u de geldende garantietermijn. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie.

Aanspraak op de standaard fabrieksgarantie kan worden gemaakt indien:

*Er geen sprake is van beschadiging door opzet, of door nalatigheid

*Er geen sprake is van onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud

*Er geen sprake is van normale slijtage

*Er geen sprake is van een storing of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Wij garanderen dat onze producten voldoen aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

Nieuw KiJoo stekkerservice!

Uw nieuwe TV word bij bezorging door onze vervoerder bij aflevering uitgepakt en word even aangesloten om u te laten zien dat de TV in 100% goede staat bij u is bezorgd.

Wat te doen bij een defect of storing 

KiJoo en het vervoersbedrijf behandelen jouw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dien je dit binnen 24 uur te melden. Ook dien je jouw bestelling na levering binnen 24 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dien je ter controle ook aan te sluiten. Melding na 24 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.

Controleer het uiterlijk van de TV en sluit de TV aan op stroom zodat u de werking van de TV en het beeld kunt controleren. Doe dit voordat u een muurbeugel of voet op de televisie installeert. U kunt geen schade meer melden na het bevestigen van de voet of muurbeugel.

Bij een defect of storing neemt u per mail contact op met KiJoo. De contact gegevens vindt u onderaan elke pagina van onze site of op de klantenservicepagina. KiJoo heeft van u nodig bij een defect of storing: uw gegevens, factuurnummer, bestelnummer en typenummer van het product.

Aanvullende garantie 

Alle onderstaande informatie over de aanvullende (fabriek)garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument. Voor vragen kunt u altijd even contact met ons opnemen. Om zeker te zijn van een zorgenvrije aankoop bieden wij de KiJoo zekerheid polis. Met de KiJoo zekerheid polis beschermt u uw aankopen tegen een defect, schade en diefstal. U kunt op diverse producten binnen het assortiment van KiJoo kiezen voor een aanvullende garantie/verzekering. Deze worden ondergebracht bij onze verzekeringsmaatschappij. Te verzekeren producten zijn o.a.. 4K-tv’s, OLED-tv’s, LED-tv’s, Blu-ray spelers, Homecinema systemen, Receivers, etc. U heeft bij de aanvullende polis de keuze uit 5 jaar. De eerste 1, 2 of 3 jaar lopen dus synchroon aan de fabrieksgarantie waarop u tijdens deze periode altijd recht heeft.

KiJoo Zekerheid polis 

Uiteraard geeft uw aankoop recht op gratis reparaties, tijdens de normale garantieperiode, bij niet (goed) functioneren door een verborgen gebrek. Echter de normale garantieperiode is altijd beperkt en ondanks het feit dat de door ons geleverde apparatuur voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen is een vorm van pech, soms na de eerste garantieperiode pas herkenbaar, niet altijd te voorkomen.

Teneinde aan dit probleem tegemoet te komen kunnen wij u voor een gering bedrag “Extra uitgebreide Garantie & Verzekering” bieden tot zelfs vijf jaar lang, afhankelijk van het soort product.

Service is gedurende de gekozen periode volledig kosteloos. Bovendien betaalt u nooit een eigen risico en worden de voorrijkosten meeverzekerd. U bent dus voor 1 vast bedrag verzekerd voor een zorgenvrije aankoop met zorgeloos gebruiksplezier gedurende de door u gekozen periode.

Kortom, 5 jaar KiJoo Zekerheid polis betekent:

*Géén arbeidsloon

*Géén kosten voor te vervangen onderdelen

*Snelle reparatie door vakbekwame reparateurs

*Geen transportkosten

*Geen eigen risico kosten

Tevens zijn alle schades binnenshuis gedekt welke niet verzekerbaar zijn onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering, zoals: vallen, stoten, waterschade door een omgevallen bloemenvaas, een afgebroken lade van een Blu-Ray speler, uw kind dat met een stift op uw nieuwe 4k LED-tv tekent, etc. etc.

Om gebruik te maken van onze Zekerheid polis dient u het formulier door te lezen wat bij uw leverdocumenten zit tijdens de levering van uw bestelling. Hierop staat een link en dealer-code vermeldt. Via deze link kunt u uw Zekerheidspolis bevestigen.

Afhandeling defect buiten de garantieperiode 

Ook buiten de garantietermijn kunnen wij u hulp bieden bij de reparatie of contact met de servicedienst van de importeur opnemen. Cruciale onderdelen die na de garantieperiode defect gaan, worden doorgaans met een passende coulanceregeling door de fabrikanten en importeurs vervangen. Om deze reden adviseren wij u om ook buiten de garantieperiode door de reparatiedienst van de fabrikant of importeur uw defecte apparatuur te laten herstellen. Wij zullen een defect zo uitvoerig mogelijk in behandeling nemen en het op een zo spoedig en best mogelijke manier voor u oplossen. De kosten voor de reparatie en de coulance regeling van een defect buiten de garantie periode zijn afhankelijk van ouderdom en gebruik. Een product wat buiten de garantie periode defect gaat is volgens de wet niet gelijk een ondeugdelijk product, tenzij deze meerdere malen binnen en buiten de garantie periode defect is gegaan. Buiten de garantie periode heeft u kosten aan een product bij een defect omdat deze na reparatie weer voor een langere tijd mee kan gaan. Let u wel op dat als u de fabrikant langs laat komen buiten de garantie periode voor het nakijken van een defect of storing dat u vaak hoge voorrijkosten heeft, daarom is het soms ook handig om het product bij ons in Veghel af te geven.

Klachtenafhandeling 

Binnen ons bedrijf staat niet alleen de levering van de scherpe prijzen centraal, maar ook de levering van de beste service. Natuurlijk kan het voorkomen dat u als consument ergens een klacht over heeft mocht u ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn of dat u een bepaalde suggestie wilt voorstellen welke wij in de toekomst kunnen meenemen in ons bedrijf. Voor al deze klachten en suggesties kunt u het contactformulier invullen en versturen of een bericht sturen naar info@kijoo.nl . We zullen deze altijd aandachtig bestuderen en binnen 48 uur een reactie geven.

Bestelling met PayIn3 of Spray Pay geannuleerd

Wanneer u besteld met Payin3 of Spray Pay, kan het gebeuren dat uw bestelling wordt geannuleerd.

Pay in3 of Spray Pay  geven u een krediet, dat doen ze nadat ze zorgvuldig alle gegevens hebben gecontroleerd. Wij weten niet waarom de kredietverstrekkers het krediet niet verstrekken.

Mocht u vragen hebben over de kredieten kunt u contact opnemen met:

Payin3

Payin3.eu     088 – 39 93 333

Pay in 3 heeft ook een handige app zodat u van te voren kunt zien hoeveel krediet u kunt krijgen download de app hier

 

SprayPay

tel:  030-7606540

website: https://www.spraypay.nl/klantenservice-contact/

Payin3 en Spraypay lukt niet

U wilt betalen met Spraypay of met In3 en het lukt niet wat kan de reden zijn?

  • Beide betaalmogelijkheden zijn uitsluitend beschikbaar voor Nederlandse klanten, komt u uit België, Duitsland of een ander land dan kunt u niet betalen met Spraypay of In3.

U sluit voor uw aanschaf af  via Spraypay of In3, dit kan alleen als dit financieel haalbaar is.

Spraypay en In3 zijn services van externe bedrijven, zij controleren uw gegevens en of  en hoeveel u kunt lenen. Wij kunnen hier niets aan veranderen en hebben geen inzage in de reden van afwijzing nog inzage in hoeveel u zou kunnen lenen.

We kunnen u helaas ook niet helpen met het verkrijgen van deze lening.

Voor de voorwaarden die gelden bij deze partijen verwijzen we u door naar:

Payin3 hoe werkt het?

Spraypay hoe werkt het?

 

mocht u nog vragen hebben kunt u die bij deze bedrijven stellen. Niet omdat we ze niet willen beantwoorden maar simpelweg omdat we geen inzage hebben in redenen van afwijzen.

 

 

 

 

 

Wat is het service nummer van Siemens?

Het nummer voor ondersteuning, garantie en service voor  Siemens is

088-4244020

Wat is het service nummer van De’Longhi?

Het nummer voor ondersteuning, garantie en service voor De’Longhi is:

076 523 3600

Wat is het service nummer van Sony?

Het nummer voor ondersteuning, garantie en service voor Sony is:

020-3469524

Wat is het service nummer van Samsung?

Het nummer voor ondersteuning, garantie en service voor Samsung is:

088-9090100