Samsung The Frame 1 miljoen keer verkocht

The-Frame 1 miljoen keer verkocht

Samsung kondigt vandaag aan dat het meer dan een miljoen exemplaren van Lifestyle TV The Frame verkocht heeft dit jaar. Hierdoor wordt The Frame het eerste toestel uit het assortiment met Lifestyle TV’s waarvan er in een jaar tijd 1 miljoen stuks verkocht werden. De totale verkoop sinds de lancering van The Frame in 2017 zal naar verwachting de twee miljoen overschrijden tegen het einde van het jaar. Dat komt door de sterke vraag en populariteit van de Lifestyle TV.

 

“The Frame is niet zomaar een tv. Het is een Lifestyle TV die de ruimte aankleedt door zijn ontwerp en het leven van de consument verrijkt met een uitgebreide kunstverzameling,” zegt Tonnie van Schijndel, Senior Marketing Manager TV & Audio bij Samsung Benelux. “Wij blijven zoeken naar innovatieve manieren om het aanbod van The Frame te verbeteren en uit te breiden. Daarnaast kijken we continu hoe we zoveel mogelijk tegemoet kunnen komen aan de veranderende verwachtingen en wensen van de consument. Wij bekijken daarnaast partnerschappen met nieuwe musea, galerijen en kunstenaars om het aanbod in de collectie in de Art Store verder uit te breiden.”

 

 

Innovatief ontwerp: de perfecte combinatie van vorm en functie

The Frame is het populairste model in het assortiment Lifestyle TV’s van Samsung. Sinds de lancering in 2017 werden het ontwerp, de functies en de grootte van The Frame regelmatig aangepast als weerspiegeling van de steeds veranderende smaak en behoeften op het gebied van lifestyle bij de consument.

 

Aangezien de consument meer tijd thuis doorbrengt, is het ontspanningsaanbod ook populairder geworden. Daarnaast willen meer en meer consumenten schermen die meer zijn dan een huishoudelijk apparaat en ook iets toevoegen aan hun interieur. The Frame speelt in op deze trends en biedt de consument een perfecte combinatie van vorm en functie. Dit stimuleert de verkoop van het assortiment.

 

Elke nieuwe versie van The Frame biedt een nog betere beeldkwaliteit en speelt in op de consumententrends. In 2020 voegde Samsung de beeldtechnologie QLED toe voor een nog levendiger beeld. De tv heeft ook een helderheidssensor zodat de helderheid aan de omgeving aangepast wordt en de tv-kijker nog meer kan genieten van geoptimaliseerde foto’s en video’s. In juli 2021 lanceerde Samsung een model van 85”. Het toestel is nu beschikbaar is 5 verschillende groottes (32″, 55″, 65″, 75″ en 85″), waarmee Samsung tegemoet komt aan verschillende lifestyles en woonruimtes.

 

The Frame van 2021 heeft een dunne rand van 24.9mm. Daarmee heeft het model bijna de helft van de breedte van het model van vorig jaar. In combinatie met de lijsten, die beschikbaar zijn in het verschillende kleuren, is de tv een elegante toevoeging aan elke ruimte. De consument kan een gepersonaliseerde lijst samenstellen en kiezen uit een witte, teak of bruine platte rand en een witte of baksteenrode schuine rand. The Frame kan op verschillende manieren gebruikt worden: op een tv-steun, opgehangen aan de muur zoals in een galerij of op een recent uitgebrachte ezel.

 

 

Unieke kunstwerken in de Art Store

Naast het unieke en moderne ontwerp schuilt het succes van The Frame ook in de Art Store, het eigen platform met een abonnement op kunst. Wanneer gebruikers geen tv kijken, kunnen ze de Ambient Mode inschakelen om kunstwerken uit de uitgebreide collectie schilderijen en foto’s uit de Art Store weer te geven. Op deze manier is het scherm geen storend zwart vlak in het interieur, maar een kunstobject aan de muur.

 

De Art Store van The Frame biedt meer dan 1500 kunstwerken aan van wereldberoemde musea en galerijen, zoals de Hermitage in Rusland, het Louvre in Frankrijk en het Prado in Spanje. Samsung heeft de collectie van de Art Store uitgebreid via partnerschappen. De Art Store bevat nu unieke kunstwerken van opkomende kunstenaars over de hele wereld zoals Magnum Photos, een wereldwijde groep fotojournalisten, en de meest recente nieuwkomer YellowKorner met toonaangevende kunstfotografie. Hiermee kan de Art Store levendige kunstwerken aanbieden die de QLED-beeldkwaliteit van The Frame volledig tot haar recht laat komen. Het model uit 2021 gebruikt op AI gebaseerde curatie en analyseert de gedragspatronen en smaak van de consument om op basis daarvan nieuwe kunstwerken aan te bevelen.

 

 

Deze versie biedt ook aanzienlijk meer opslagruimte: 6 GB in vergelijking met de 500 MB van vorige modellen. Er kunnen nu maximaal 1200 foto’s in 4K resolutie opgeslagen worden zodat gebruikers meer kunst uit hun eigen, gepersonaliseerde galerij kunnen selecteren. Op de website van Samsung staat nog meer informatie over de Lifestyle TV’s.